Artiklar

Vad kan vi göra för att Laziz ska få stanna?

migra demo ada

Laziz Sharifov från Haninge riskerar att utvisades efter sex år i Sverige. 18-årige Laziz och hans familj kommer från Kazakstan men tillhör minoriteten uzbeker. Det är sällan Migrationsverket beviljar asyl för flyktingar från Kazakstan. Men med tanke på den långa handläggningstiden och att familjen etablerat sig finns det starka humanitära skäl att låta familjen stanna.

Som parti kan inte vi påverka en myndighet i dess utövning. Men vi kan alla, som medmänniskor, välja att ställa upp i kampen för Laziz. Vill du stödja honom kan du göra det här:

• Demonstrera utanför Migrationsverket imorgon 6/11 kl 14. Samling Poseidons Torg kl 12.30 för gemensam resa dit.
  • Skriv på namninsamlingen.
  • Gå med i Facebookgruppen Låt Laziz stanna i Sverige som har 5760 medlemmar just nu.

För den som vill läsa mer: https://www.lr.se/lrstud/startlrstud/omlrstud/nyhetsarkiv/nyheterstuderandemedlem/pressmeddelandelatlaziztastudenten.5.3416fa0b141bff3eefe3844.html