Nytt kalendarium

IMG_20130501_151054

Kalendarium heter en flik här ovan. Här är vårens planer såhär långt. Vi fyller på eftersom så gå in och titta då och då för att inte missa något.

Vårens kalendarium 2014:

Flygbladsutdelning Hem för alla, 29 mars Haninge, 30 mars Brandbergen, 5 april Västerhaninge och Jordbro. Alla dagar 12.00-14.00

Under våren och sommaren planerar vi inför valarbetet i augusti och september. Vill du vara med och hjälpa till. Anmäl intresse till [email protected]

Jordbro kulturdagar, Jordbro Kulturhus lördag 12 april. Kulturdagarna pågår mellan 9-12 april. Kl 13.30 den 12:e är vår gruppledare Nafi Cilgin med i en panel som diskuterar kultur.

Medlemsmöte måndag 14 april kl 18.00, Jordbro Kulturhus, konferensrum Vargen. Martin Hofverberg, Hyresgästföreningen och tills nyligen med i distriktsstyrelsen för Vänsterpartiet Storstockholm. En kväll där vi får massor av information och tips om vår bostadskampanj Hem för alla inför torgmötet 26 april och valarbetet senare i år.

Torgmöte Hem för alla 26 april kl 12.00- ca 14.00. Plats: Utanför Haninge Centrums sydöstra ingång, Runstensvägen 1. Gäst: Martin Hofverberg, se ovan. Kaffe, flygbladsutdelning m.m. Ta med dig en kompis och lär dig mer om vår bostadspolitik.

1:a majfirande. Sveriges största demonstrationståg har vi enligt tradition i Vänsterpartiet Stockholm. Missa inte detta, det är folkfest och en kick att träffa så många likasinnade på samma gång. Vi åker pendeltåg tillsammans från Haninge station, tid kommer då programmet är klart.  Samling på Medborgarplatsen (brukar vara kl 12), där blir det tal och musik. Sen går vi under Haningebanderollen till Kungsträdgården. Åker du direkt till Medis så fråga dig fram var Haninge står, volontärerna har kartor över var alla föreningar är.

EU-kampanj i maj. Här kommer vi lägga in de aktiviteter som planeras. Flygbladsutdelningar och ev torgmöte.

EU-parlamentsval 25 maj. På valdagen tar vi gärna hjälp av er medlemmar för att dela ut valsedlar olika vallokalerna. Anmäl er till [email protected]

Brandbergsfestivalen 6 juni. 10.00-17.00 Denna dag har vi säsongsavslutning och planerar att ha en pick-nick under dagen då alla medlemmar med familjer är välkomna. Medtag det du vill äta och dricka plus filt. Tid för pick-nicken är ännu inte bestämt.

Sommarlov!

Början av augusti – valarbetet börjar på allvar.