Pride 2014

Snart drar Stockholm Pride igång och Vänsterpartiet har en rad olika seminarier man kan lyssna på!

Det kommer som sagt äga rum en massa intressanta föredrag och seminarier under hela veckan, men självklart skall du hålla lite extra koll på Vänsterpartiets där vi också kommer närvara hela veckan med ett eget tält. i Pride Park som kommer vara på Östermalms IP (där det krävs biljett för att komma in)  kommer vi hålla i 4 samtal på olika teman, dessa är.

Pridesamtal 1: Se upp HBTQ-personer – De konservativa kommer

Pridesamtal 2: En bättre storstad för unga och vuxna HBTQ-personer

Pridesamtal 3: Juridik och politik – Vad är nästa steg juristen?

Pridesamtal 4: Så vill de röd-gröna partierna göra vardagen bättre för HBTQ-personer (är du nyfiken på vår partiledare rekommenderas detta samtal).

För mer utförlig information om seminarierna kan ni kolla in facebook eventet, där står allt om plats, tid och vilka som medverkar.

Den 2 augusti äger paraden äntligen rum och självklart har vi en egen sektion som man gärna får gå med i. Paraden avgår från Mariatorget kl 13:00 och de första ekipagen beräknas anlända Pride Park på Östermalms IP kl 15:00-16:00. Paraden går från Mariatorget över slussen för att sen slingra sig via Skeppsbron – Kungsträdgårdsgatan – Hamngatan – Sergels Torg – Sveavägen – Kungsgatan –Stureplan – Sturegatan för att komma i mål vid Östermalms IP. Vi kommer även i år att ha en musikbil som kommer rymma ca 40 personer. Rött är vårt färgtema i år.

Innan paraden så bjuder vi in alla Vänsterpartister och sympatisörer till paradfrukost. Vi bjuder på frukost och vår partiledare Jonas Sjöstedt. Frukosten börjar kl 10:30 vid bortre ändan av Zinkensdamms IP, vid ingången till Tantolunden, (vi sätter upp röda fanor så att ni hittar oss) och vi håller på fram tills dess att vi ska ställa upp oss inför paraden.

Vi ses där!