Valpeppsmöte på söndag 10 augusti

Bilden är från förra veckans Prideparad då Jonas dansade loss.

Äntligen val!

Nu på söndag 10 augusti, kl 12 till ca 18, är du och dina vänner inbjudna till Valpeppsmöte hos Haningeföreningen. (Ikväll kan man också gå på distriktets valupptakt, se föregående inlägg.)

Vi kommer att klistra affischer på masonitskivor och förborra hål i dem, så de är klara för uppsättning den 17:e då man får börja affischera. OBS! Du som inte orkar klistra eller borra är såklart välkommen ändå, du kan komma med glada tillrop eller sortera valmaterial i aktivist-kit. Vi kommer även gå igenom det valmaterial vi beställt centralt, från distriktet och tagit fram själva lokalt. Vilka huvudfrågor vi kommer fokusera på, hur vi argumenterar för dem kommer vi också hinna med. Tyvärr har vi inte fått besked om vilka datum riksdags- och landstingskandidaterna kommer på besök  i Haninge än så något kalendarium för valkampanjen kan vi inte göra just nu. Håll utkik efter det på Facebook och på hemsidan.

Under dagen serveras det fika och svalkande drycker och vi avslutar med en gemensam middag. Ta gärna med dig någon, inget krav på medlemskap för att hjälpa till i valrörelsen. Ung Vänstrare och sympatisörer till dem är också välkomna. Ju fler som delar flygblad, syns ute, argumenterar, hjälper till med något smått desto större chans för maktskifte både i kommun, landsting och riksdag. I de områden vi kampanjade mest inför EU-valet ökade vi upp till hela 4 procentenheter så det lönar sig verkligen att kampanja. Vi kommer affischera ca 8 gånger mer nu den 17:e än vad vi gjorde i maj. Kan du inte komma på Valpeppsmötet är du välkommen att hjälpa till då. Vi har beställt 500 affischer så det kommer ta några timmar att sätta upp dem.

Plats: Hemma hos ordförande Carina Wellton, Gårdsvägen 10, 148 93 Landfjärden.

Så hittar du: Sök på hitta.se Gårdsvägen 10, Landfjärden för karta. Åker du kommunalt så går det en buss, nr 847, från Västerhaninge  mot Ösmo 11.41.  Gå av i Landfjärden Norra, framme 11.58. Det kommer finnas bilar som hämtar upp de som åker kommunalt då det är ca 1,5 km att gå.

Anmäl dig till [email protected] eller. Meddela hur många som kommer, om du/ni vill äta vegetariskt eller har några allergier (hushållet har katt). Det är ett par trappsteg in i huset om man behöver gå på toaletten. Behöver ni någon hjälp ur tillgänglighetssynpunkt så meddela det vid anmälan så gör vi vårt bästa för att lösa det.

Vi passar också på att hälsa våra nya medlemmar välkomna till föreningen. Ta chansen på söndag att lära känna oss och bli en del av vårt arbete.

Varmt välkomna nu på söndag önskar styrelsen!