Vänsterpartiet gör skillnad!

I flera dagar i rad har vi möts av politiska reformer som är till för att minska de klyftor som finns i samhället. Som syftar till att ge alla människor möjlighet att leva ett bra liv. Bidrag till barn som är behov av glasögon, höjt underhållsstöd med 300 kronor i månaden per barn är några exempel på reformer där Vänsterpartiet är med och förhandlat fram.

Det visar hur viktigt det är med ett vänsteralternativ som står på vanliga människors sida, som kämpar för ge alla barn möjlighet att växa upp på lika villkor.

Är ni intresserade av att höra mer så har  Vänsterpartiet pressträff om större välfärdsreformer i budgeten idag. Förhoppningsvis kan en se detta live eller senare i eftermiddag.

Plats: riksdagens presscenter
Tid: tisdag 31 mars kl 11.30
Medverkande: Ulla Andersson

Vänsterpartiet i Haninge ska göra det vi kan för att påverka kommunen med en bra och solidariskt vänsterpolitik. Just nu håller vi på med vårt eget budgetarbete som kommer vara vår ekonomiska plattform 2016-2017. När den är klar kommer det gå att läsa och studera den närmare här på hemsidan. Är man intresserad av att vara en del av arbetet är det fritt fram att höra av sig till oss!

Image result for vänsterpartiet