1:a maj med Haningeföreningen i Stockholm

10346105_699761143465685_7283034407666139137_n[2]

Nu på fredag smäller det! Arbetarrörelsens högtidsdag firas med tal, demonstrationståg, mera tal och sen en avslutande fest. Den som vill kan samlas redan kl 9.30 vid La Mano, Katarinavägen 15, T-bana Slussen. Där hedrar vi den internationella solidariteten med tal och musik och minns de som åkte till Spanien på 30-talet för att bekämpa fascismen.

Kl 12 Samling på Medborgarplatsen. Tantpatrullen, Erik Blohmé, VSF, Madeleine Sellgren, Ung Vänster, Pia Ortiz Venegas (V) och Ann-Margarethe Livh (V). Musik av Randiga Rut.

Vill du åka in gemensamt med några från föreningen så åker de med pendeltåget 11.14 från Handen, vagnen längst fram. Tar du dig dit själv så leta upp Haningeavdelningen på Medborgarplatsen. I utkanten av torget står funktionärer och delar ut information om hur de olika föreningarna är placerade på torget.

Vi inviger en ny banderoll i år då den gamla blåste sönder förra året. Avmarsch från Medis ca 13.00.

1 maj 14 002

Demonstrationståget går till Kungsträdgården där det blir mer tal och musik. Avgående distriktsordförande Seluah Alsaati och riksdagsledamoten Rossana Dinamarca är två av talarna. Självklart blir det Blåsorkestern och Internationalen också. Alla detaljer om dagen här.

Den som sen orkar kan gå på 1:a maj-festen på Färgfabriken. OBS! Förköp av biljetter då det riskerar bli fullt. 100 kr förköp, 150 kr i dörren. Flumskolan, allsång och quiz, brandtalsrace och många dj:s. Allt om festen och länk till förköp https://www.facebook.com/events/424105317750770

1 maj 14 017

Det ser ut att bli regnigt så klä er varmt och vattentåligt. Lite fukt ska väl inte hindra er? :) Hoppas vi ses på fredag.

Välkomna önskar Styrelsen!

/ genom Carina Wellton