Hem för alla

Ett stopp för vinster i välfärden och rätten till en egen bostad är Vänsterpartiets två största profilfrågor i år. Nu pågår vår förvalskampanj Hem för alla. Förra helgen pratade vi bostäder och delade ut flygblad i Haninge Centrum och Brandbergen Centrum. Idag finns vi både i Jordbro Centrum och Västerhaninge Centrum. Mer om kampanjen kan ni läsa här.

hem för alla

Grunden i kampanjen är fler klimatsmarta hyreslägenheter med hyror som alla har råd med. Och vi vet hur det ska göras – vi lämnar inte walkover till marknaden.

”I högerns samhälle går marknaden före människan. De låter bostadsbolagen bygga lyxvåningar som de kan sälja dyrt till rika, istället för att bygga bra bostäder till alla. Människor lämnas i sticket. Värst är det i de rikaste kommunerna där det byggs fler villor än hyresrätter. Vänsterpartiet lämnar inte walkover till marknaden. Vi tar ansvar för byggandet. Med vår politik blir det fler hyresrätter i de rika områdena.”

Förutom de fyra olika flygbladsutdelningarna så bjuder vi in till ett medlemsmöte den 14:e april där Hyresgästföreningens, Martin Hofverberg kommer och pratar om kampanjen. Ju fler medlemmar som kan hjälpa till att föra ut vår politik desto bättre chanser kommer vi att ha i valet. Antingen kan du kampanja med oss i bostadskampanjen nu i april, i EU-valet i maj eller i augusti/september inför valet 14 september. Även om du inte har möjlighet at kampanja med oss är det alltid bra att vara insatt i våra viktigaste frågor. För politik är inte bara det som förs ute på gator och torg eller i media, det är även samtal med vänner, runt frukostbordet och i omklädningsrummet. Där kan alla göra en insats.

Vad: Medlemsmöte med kampanjen Hemför alla i fokus.

Plats: Jordbro kultur- och föreningshus
Hurtigs torg 2, konferensrum Vargen

När: Måndag 14 april kl 18 – ca 20

Hem för alla-kampanjen kulminerar med en gemensam aktivitetsdag för distriktet den lördagen den 26 april. Då blir det stort torgmöte utanför Haninge Centrums östra ingångar , längs med Runstensvägen.  Martin Hofverberg kommer även då ut till oss. Han jobbar som sagt hos Hyresgästföreningen och har suttit i partidistriktets styrelse i tre år.

Vad: Kampanjen Hem för alla, torgmöte

Plats: Utanför de östra ingångarna till Haninge Centrum, längs med Runstensvägen.

När: Lördag 26 april kl 12 – ca 14.30

Välkomna alla medlemmar både den 14 och den 26 april önskar styrelsen i Vänsterpartiet Haninge!

samuel hemforalla