Valberedningens Riksdagslista

Vänsterpartiets valberedning för riksdagslistan i Stockholms län har presenterat sitt förslag på kandidater. Utmärkande är att kandidaterna är relativt unga.  Vänsterpartiets valberedning för riksdagslistan i Stockholms län har presenterat sitt förslag på kandidater. Utmärkande är att kandidaterna är relativt unga. Listan antas på en valkonferens den 4-5 februari, då ombud från länets partiföreningar röstar om vilka namn som ska stå på listan och i vilken ordning. Vi vill inte föregripa eller påverka valkonferensen, men självklart hoppas vi att det förslag vi presenterat kommer att få stöd av medlemmarna. Vi har haft många kompetenta personer att ta ställning till, och vi har tagit hänsyn till inkomna nomineringar och det stöd som vi uppfattat finns för de kandidater vi lyfter fram, säger Annika Edman Olofsson, sammankallande i valberedningen.

Först på listan är är Lars Ohly, sedan kommer Pernilla Zethraeus, Kalle Larsson, Josefin Brink, Mats Einarsson, Amineh Kakabaveh, Ali Esbati, Helena Duroj, Francisco Contreras samt Naile Aras.

Observera att detta är valberedningens förslag..

Hela artikeln finns på länken nedan: