1:a maj i Stockholm 2013

IMG_20130501_151054

Igår firades arbetarrörelsens högtidsdag nummer 1 – 1:a maj. Under samlingen på Medborgarplatsen hölls tal av bl.a. Ella Coogan och Clara Lindblom, underhållningen stod Randiga Rut för. Avmarschen från Medborgarplatsen tog lång tid då uppslutningen var mycket stor i det vackra vårvädret. Jag har idag sett siffror på både 10 och 15 tusen som gick tåget och ännu fler som var med i Kungsträdgården dit tåget gick.

I Kungsträdgården underhöll Glappkontakt och Anna Siekas mellan kl 13.00-14.00
Talare: Elin Melander – VSF, Johanna Granbom – Ung Vänster, Seluah Alsaati – Vänsterpartiet Storstockholm, Natasja Mrdjanov – Handelsvänstern och Ulla Andersson – Vänsterpartiets 1:e vice ordförande. Internationalen och bandet Anaye avslutade.

Här kan ni läsa Seluah Alsaatis tal. Fler bilder finns här på Vänsterpartiet Haninges Facebooksida. Gå gärna in och titta där och gå med i gruppen, vi kommer uppdatera den mer löpande i fortsättningen.

Igår var det exakt 500 dagar kvar till valet 2014. Dagar som går fort, vi välkomnar nya som gamla medlemmar till vårt medlemsmöte nu på måndag 6 maj kl 18.30 – 20.30 i ABF, Handenterminalen 2, Handen. Det är medlemmarna som är stommen i partiet. Vi hoppas ni vill vara en del av den valrörelse som snart ska planeras. Mer info om måndagsmötet kommer på lördag eftermiddag.

Välkomna!