valet 2014

Tack till alla er som röstade för ett rättvisare och jämlikare Haninge! Vi fick 1 till mandat och har nu sammanlagt 3 mandat, dvs. 3 ordinarie i fullmäktige och 2 ersättare.

Vi är många som slitit hårt den senaste tiden. Delat tidningar, affischerat, delat flygblad och ringt runt för att anordna möten. Vi har kämpat för att påverka människor, pratat och diskuterat för att få fram Vänsterpartiets politik. Därför var det också många som blev besvikna och ledsna över valresultatet. Visserligen gick Vänsterpartiet fram i 25 av 26 kommuner i Stockholms län och vi ökade en aning på riksnivå. Men det gjorde även Sverigedemokraterna, trots den antirasistiska kampen, ökar SD, vilket såklart är ledsamt och frustrerande.

Vi har nu svurit och misströstat i några dagar för att kunna bli starkare och känna kamp viljan bli ännu större. Det är det enda sättet, att sätta hårt mot hårt. Nu är det viktigare än någon sin att vi tar debatten! I hemmet, på arbetsplatsen och på bussen. Vi skall visa att rasism inte är normaliserat och vi skall stå upp för varandra,för allas människor lika värde. Vi vet att en politik som grundar sig på individualism, vinstintresse och privatiseringar leder till utanförskap och missnöje. Därför måste vi på ett ännu tydligare sätt visa att det finns ett alternativ, att vänsterpolitik är alternativet som gynnar flest. Det är vi som vill satsa på bostäder, på arbeten och på välfärden. Det är vi som sätter miljön och skolan i fokus. det är vi som för den antirasistiska och feministiska kampen.

Vi hoppas att du vill vara med oss i arbetet för ett bättre Haninge. Vi kommer inom kort informera om medlemsmöte där vi skall diskutera hur vi skall arbeta framöver vi hoppas att vi är många. Alla är välkomna, oavsett erfarenhet eller hur mycket tid man har. Alla kan hjälpa till på sitt vis.

Glöm inte att vi finns på facebook!

Vi ses!