Vi är på gång!

Nyligen  publicerar Vänsterpartiet Storstockholm rapporten Dags att bygga nytt (klicka här för att ladda ner) som visar vart och hur bostadsbristen skulle kunna byggas bort om vi satt vid makten. Genom ett pilotprojekt där vi tagit fram målsättningar för alla kommuner i länet visar vi nu hur det kan byggas drygt 18 000 lägenheter per år i Stockholmsregionen. Det kan jämföras med den förväntade nyproduktionen för i år på 12 800 lägenheter.

I denna rapport kan man se att Vänsterpartiet vill bygga 500 nya lägenheter i Haninge kommun per år istället för dem 400 som är den förväntade siffran. Det är också viktigt att dessa lägenheter är just hyresrätter med en rimlig hyra som ger chansen till att alla oavsett miljoner på banken skall kunna ha någonstans att bo.

Vi i Vänsterpartiet i Haninge ser fram emot att i fortsättningen arbeta med bostadsfrågan och ser det som en rättighet att ha tillgång till ett hem även du som är student, ung, äldre eller har sämre ekonomiska resurser. Vill du läsa mer grundläggande om Haninge och bostadsfrågan i allmänhet, ladda ner rapporten! Och är du intresserad av att själv aktivera dig i frågan, hör av dig till oss och hjälp oss o kampen om ett rättvisare och ett Haninge för alla!