person

Ledamot i Stadsbyggnadsnämnden

Om mig

Födelseår: 1974
Sysselsättning: Forskare och universitetslärare inom träbyggande, förnyelsebara material och resurshushållning i byggandet.
Varför är du vänsterpartist? Jag vill bidra till en politik som ger lika förutsättningar för alla, oavsett bakgrund, hemort och livsåskådning; en politik som värnar de gemensamma tillgångarna i alla former för det gemensammas bästa, en politik som motverkar exploatering för privata intressen och utnyttjande på det gemensammas bekostnad; en politik som begränsar vinstdrivande företag inom basala samhällsfunktioner.
Vilka frågor brinner du för? Jämikhet, jämställdhet, medmänsklighet och solidaritet, samt grundläggande hänsyn och respekt för jorden, ekosystemen, naturen och dess resurser som en förutsättning för hållbart mänskligt liv.
Vad är det bästa med Haninge? Landskapet och skärgården.
Vad gör du helst när du inte kämpar för ett rättvist samhälle? Tränar och undervisar aikido, sköter min biodlning och lyssnar på livejazz.