UPPSTARTSMÖTE FÖR DEN BOSTADSPOLITISKA AKTIONSGRUPPEN

Svårt att hitta en lägenhet? Betalar du för hög hyra? Tycker du också att unga ska kunna flytta hemifrån? Är du trött på de otrygga villkoren på bostadsmarknaden? Hur har bostadsmarknaden blivit så segregerad?

På årsmötet beslutades att allas rätt till en bra bostad ska vara den fråga som Vänsterpartiet i Haninge ska arbeta med under året. Vi kommer att inleda det arbetet med att bilda en bostadspolitisk grupp som kommer att bevaka och verka för att allas rätt till en bra bostad ska bli verklighet i första hand i Haninge, men kanske också i Sverige. Exakt vad den bostadspolitiska aktionsgruppen ska arbeta med för frågor, och hur vi ska arbeta, kommer vi att diskutera på uppstartsmötet.

För att lära oss mer om hur bostadssituationen ser ut i Haninge kommer några representanter från Hyresgästföreningen att komma på mötet. Vi kommer även att få besök från Stockholmsdistriktets bostadspolitiska grupp som kommer att berätta om hur Vänsterpartiet ser på bostadsfrågan ur ett mer ideologiskt perspektiv.

Alla är hjärtligt välkomna att vara med på vårt uppstartsmöte och lyssna, diskutera och komma med egna erfarenheter om denna viktiga fråga. Är du intresserad av att vara med i den bostadspolitiska aktionsgruppen, men kan inte komma på mötet? Skicka då ett mail till oss ([email protected]) så ser vi till att du får information om det fortsatta arbetet.

När: Måndagen den 14 maj klockan 18-21

Var: ABF i Handen

Vi bjuder på fika! (Meddela oss gärna om du planerar att komma på [email protected] så att vi kan planera fikainköpet.)