Artiklar

Kulturdag med graffititävling för ungdomar!

Gratis kulturdag med graffititävling för ungdomar!

Start kl 14.00 på Poseidons Torg utanför Haninge Kulturhus. Där blir det graffititävling för ungdomar (12 – 25 år), målandet avslutas ca 16.30.

1:a pris 1000 kr i presentkort till Haninge Centrum.
2:a pris 500 kr i presentkort till Haninge Centrum.
3:e pris 300 kr i presentkort till Haninge Centrum.

Vill du säkra plats i tävlingen – anmäl dig genom att skicka meddelande med namn och ålder till oss. Begränsat antal platser så anmäl dig i tid. Du behöver inte vara proffs utan glädjen att måla är det som ska vara det viktiga. Alla deltagare får en masonitskiva att måla på. Färg och plasthandskar håller vi med. OBS! Ta på dig oömma kläder då färgen ej går att tvätta bort.
För att lätt komma igång rekommenderar vi att ni skissar vad ni vill måla i förväg. Vi kommer ha många olika färger men har begränsat antal sprayburkar så ni får använda de färger som finns och dela solidariskt.

Under dagen kommer olika sorters musik finnas på torget.

Från kl 17.00-20.00 är vi i Haninge Kulturhus.

Där blir det arbetarpoesi av Jenny Wrangborg (här kan ni läsa med om henne)
Poetry Slam med Tswi Hlaktosa, svensk mästare 2014, Mikael Odén, Ebba Blåbär och Henrik Conradi.
Musik med Glappkontakt. (här kan ni lyssna in dem om ni vill)
Prisutdelning för bästa graffitimålning.

Riksdagskandidaten Nooshi Dadgostar  och lokala kandidater till kommunfullmäktige kommer också finnas på plats. Haninge kommun har utsetts till sämsta kommun i hela Sverige gällande kultur- och musikskolor, något som vi i Vänsterpartiet vill ändra på.

Alla är välkomna och allt är gratis!