Valspurt

Senaste veckorna har det varit full fart i föreningen, så pass att vi inte hunnit skriva om allt än. Har du Facebook kan du se löpande vad vi gör. Här är lite hålltider som gäller fram till söndag.

Ikväll 9 september kl 17.30 är vi i Jordbro, samling på parkeringen vid pendeltåget (centrumsidan).

Blåsorkestern och landstingspolitiken Pia Ortez kommer ut till oss. Vi kommer gå från gård till gård och sprida musik och politik. Utbyggd kollektivtrafik, förbättrad vård  och vikten av att alla går och röstar är kvällens budskap. I vissa delar av Jordbro röstade bara 48 procent i senaste valet! Något vi verkligen vill förändra. ”Om du inte använder din röst, kommer någon annat att utnyttja din tystnad.”

Pia Ortiz

Onsdag 10 augusti 11.00-13.30. Riksdagsledamoten Ali Esbati kommer på besök. Vi startar med ett arbetsplatsbesök på Lagena kl 11. Från ca 12.30 finns föreningen och Ali i Jordbro Centrum. Kom gärna till centrum och träffa Ali som är vänsterpartiets arbetsmarknadspolitiske talesperson. Fokus på onsdag blir arbetsrätt, arbetsmiljö och hur vi vill minska arbetslösheten.

Torsdag 11 septemberblir det fokus på miljön, ca 11.00-13.00, Runstensvägen 1, vid ingången till Haninge Centrum. Bl.a. kommer riksdagsledamoten Jens Holm att bjuda på vegetariska hamburgare och prata om våra miljömål. Vi kommer även prata om antirasism och propagera för att Haningeborna ska passa på att vända ryggen åt SD. Kl 14.30 kommer nämligen SD-höjdaren Björn Söder och håller tal på Poseidons Torg i Haninge. Vi kommer finnas på plats och vända ryggen åt honom och den rasistiska, homofoba politik han står för. Björn har bl.a. sagt att homosexualitet är att jämföra med pedofili. Kom och stå upp för alla människors lika rättigheter.

Lördagens 13 september blir det torgmöte i Brandbergen. Jens Holm kommer på ett snabbt besök 14.30-15.00 och vi har program både före och efter det. Planeringen är inte helt klar så vi återkommer med mer detaljer.

Utöver dessa aktiviteter har vi även ett flertal flygbladsutdelningar kvar att genomföra, se kalendariet vi skickat ut till medlemmarna. Vill du hjälpa till med det eller kanske stå och dela ut valsedlar på valdagen så kontakta oss.

Sex dagar kvar och inget är klart ännu. Därför måste vi ge allt vi kan nu i spurten. Vi ses!