Motionsverkstad och pizza

Bildresultat för pizza

OBS! Annan pizzeria än den som stod i medlemsutskicket i september!

Karta till pizzerian

Det kan kännas tidigt att komma ut med ett förslag till valplattform redan ett år före valet. Vi är först med det av alla partier! Men det finns några rätt tydliga skäl till det: Vänsterpartiet kanske är det parti som bryr sig mest om att demokrati ska råda. För oss är det viktigt, inte bara att medlemmar i partiet skall ha inflytande och tid att diskutera, utan att fler personer skall veta vad Vänsterpartiet vill och gör. Nu startar vi en bred diskussion om hur Sverige kan bli rättvist. Ju fler som engagerar sig i den, desto klokare idéer kan vi komma fram med. Var med i debatten om hur vi bygger en bättre framtid för alla – inte bara några få!

Onsdag 11 oktober kl 18:00 har vi därför medlemsmöte och motionsverkstad på Pizzeria Napolitano.  Adress: Klockargatan 2 (Vårdcentralens hus),

Kvällen ägnas åt att fundera kring eventuella motioner vi borde skicka till Vänsterpartiets kongress i februari. Vad vill vi att Vänsterpartiet ska jobba med de kommande åren? Medans vi klurar ut det bjuder vi på pizza och alkoholfri dryck. Det man på denna kongress främst kan motionera om är partiets valplattform. I länken nedan kan ni läsa plattformen, hur motioner skrivs och mycket mer. Vi kommer även gå igenom några motioner som föreningen fått skickade till sig. Mötet beslutar ifall föreningen ställer sig bakom motionerna. Om du har en läsplatta eller laptop – ta gärna med den så kan vi gå igenom texterna tillsammans. Har du ingen kan du sitta bredvid någon som har.

Så läs gärna igenom så mycket du hinner av valplattformen och varmt välkommen att diskutera på onsdag!